Хүмүүс яагаад уйлдаг юм бэ?


A Short Film About Love (1988). Үдшийн бүрий болоход цонхны цаанаас бид нэгэн хүүхнийг нууцаар дурандан харах ба хүүхэн хөзрөөр мэргэ тавих юмуу тоглоом тоглоно.. хийж буй зүйлдээ улайрсан хүүхэн ширээнээс босон хөргөгч рүү алхахад бид түүнийг дотоожоос өөр зүйлгүйг хараад булбарай өгзөг, цагаахан гуя хасыг нь хууль бусаар, ёс суртанхуунгүйгээр Tomek-ын хамтаар харж байгаагаар өгүүлэх кино маань эхэлдэг.. Польшийн суут кино урлаач, хүмүүний сэтгэлийг хамгийн төгс дүрслэн үзүүлэгч Krzysztof Kieślowski-ын найруулж, Olaf Lubaszenko, Grażyna Szapolowska гэсэн жүжигчдийн гайхамшигтай тоглолтоор бий болсон уг бүтээл хамгийн сонирхолтой бас сургамжтай хайрын түүх учраас чадан ядан үйл явдал хийгээд утга санааг нь бичиж бусадтайгаа хуваалцая гэж бодлоо..

19-тэй, гаднаасаа даруухан томоотой харагдах  Tomek хулгайлсан дурангаараа урдах байрныхаа ганц бие өөрөөсөө эгч хүүхнийг нууцаар харсаар жил болсон ба зожиг сэтгэл болон зандан бие нь үл таних байрны эгчийнхээ нүдэнд өртөх гэж олон ёс бус, шударга бус явдал үйлдэнэ.. Tomek өөрийн сайн найз, одоо цэрэгт явсан андынхаа гэрт амьдрах ба түүнтэй хамт андынх нь ээж, бас өөрийнх нь загалмайлсан эх болох хөгшин авгай хамт сууна.. Tomek шуудангийн газарт ажиллах агаад ажил, албаа ашиглан нууцаар харж бас  хайрлагч Magda-ын шуудангийн хайрцагт хуурамч мөнгөний шилжүүлгийн мэдэгдэх хуудас явуулж Magda-г ажил дээрээ авчран ойроос харж, мөн хэдэн үг сольж, улмаар тэр өдөртөө жаргалтайгаар үүлэн дээгүүр ниснэ.. өдөржин өрөөндөө чийдэнгээ унтраан харанхуйд бүгэх залууд зовсон загалмайлсан эхийн үгийг Tomek үл тоож, яршиглах бол загалмайлсан эх нь харин түүнд хандаж найзтай бол, ичиж зоволгүй дагуулж ирж бай гэсэн үгэнд Tomek ичингүйрэн сонсоно.. түүний хувьд амьдралынх нь хамгийн чухал зүйл бол Magda-г дурандах ба оройн арван цагт гэртээ ирэх хүүхнийг хүлээж бүр сэрүүлэгтэй цаг ширээн дээрээ байнга байлгах агаад бас гэрийнх нь утас руу хааяа залгаж хоолойг сонсоно.... Tomek хоолоо идэлгүй хүлээж байгаад хүүхнийг харж байгаад хамт идэх нь цуг хооллож буй юм шиг өөрт нь санагдаж, хачин их баярлах энэ залуугийн Magda-д өгсөн сэтгэлийг хэн хуурамч гэх билээ.. Magda бол урлагийн салбарт ажилладаг гуч нэлээн гарсан ч ямар ч эрийн зүрхийг ташуурдаж чадах гуа сайхан хэвээрээ байгаа ба түүний гуа үзэсгэлэнг зуны сүүлчийн цэцэгтэй зүйрлэмү.. урлагийн хүн болоод тэр үү гэртээ ихэнхдээ оройтож ирнэ, ирэхдээ заримдаа эрчүүдтэй ирэх бол заримдаа гуньж гутарсандаа юмуу ганцаардсандаа ч болсон уу уйлан хайлна.. нэг орой Magda уймарсандаа санамсаргүй шилтэй сүүг асгачих ба ширээгээр дүүрэн асгарсан сүүг тэрээр хуруугаараа оролдон уйтгарлах нь дотоод хүнийхээ хувьд ямар их ганцаарддагийг нь харуулах агаад энэхүү сцен сэтгэл хөдөлгөм байдаг.. Magda болон Tomek хоёр ганцаардал гэгч зүйлээр ижилхэн шаналж яваа хүмүүс юм.. Tomek үеийнхэнтэйгээ нөхөрлөхгүй өрөөндөө хичээлээ нухаж суух ба ганцаардалаа тайлж байгаа арга нь Magda-г нууцаар харах, эхэндээ сонирхол байсан бол аажмаар дурлаж, эцэс сүүлдээ энэ нь нарт хорвоод ганцаараа биш юм гэсэн сэтгэлзүйн дүүргэлт өгнө.. 

харин Magda түүнээс эрс өөрөөр буюу ганцаардлаа олон эрчүүдтэй явалдахаар нөхөж байна гэж үзэх ч тэрхэн зуур амтагдаад өнгөрөх эл хуурамч мэдрэмж хүүхнийг цаг үргэлж бухимдуулж, зовооно.. Magda-ын хоёр өрөө Tomek-ын чадалтай дурангаар гарын алган дээр байгаа юм шиг илхэн, унтлагын өрөө, ор зэргээс гадна хүүхний эрчүүдтэй үүл бороо болж байгаа харагдах боломжтой хэдий ч Tomek тэр хэсгийг л огт харахгүй, энэ нь хүүхнийг тэрээр сэтгэлдээ ариунаар буулгасан төсөөлсөнтэй нь зөрчилдөх учраас болов уу.. нэгэн удаа Magda-ын уйлж байхыг ид дурандаж байтал Tomek-г загалмайлсан эх нь өрөөндөө дуудан авчрахад Tomek хөгшинөөс хүмүүс яагаад уйлдаг юм бэ? гэж асуухад хөгшин хагацалаас, гомдолтоос, шархласнаас гэж хариулдаг.. маргааш өдөр нь Magda шуудангийн газар очоод өөрт ирэх мөнгөний шилжүүлгийн талаар бөөн хэрүүл шуугиан тарих агаад ахиж ингэж болохгүйгээ Tomek ойлгоно.. Magda хаалга саван гарч одоход сэтгэлийн хөдөлгөөнөө барьж чадахаа больсон Tomek араас нь гүйж очоод хуурамч мөнгөний шилжүүлэгийг би явуулдаг байсан, бас би чамайг нууцаар хардаг, өчигдөр чи уйлсан биздээ гээд нэмж би чамд хайртай гээд хэлээд тавьчихна, гайхаж яах учраа олохгүй хүүхэн дэмий л баахан харааж загнасаар Tomek толгой гудайлган цаашаа явдаг.. тэр оройдоо Magda гэртээ нэг эр дагуулж ирэн зориуд ороо маш сайн харагдахаар байрлуулаад янаглаж эхлэх бөгөөд Tomek өөрийн өдөж байгааг мэдэн харж байтал өнөөх залуу нь гэнэт босон гүйж гараад байрных нь гадаа ирж Tomek-ыг дуудаж гарна.. Tomek-ыг гарч очиход нөгөө залуу ухамсарын шанаа өгнө.. дараачийн өдөр Magda-ын байранд сүү хүргэж өгдөг хүү ажлаасаа гарсаныг олж мэдсэн Tomek хүүхнийг ойроос байнга харах боломжийг үл алдахыг хүссэнгүй сүү зөөгч болно.. ингээд нэгэн удаагийн уулзалтаар Magda түүнээс юу хүсээд байгаагийн асуухад Tomek би чамайг хайрламаар байна гэдэг, үүнд хүүхэн шоолонгуй инээж чи надтай унтахыг л хүсэж байгаа, яахав болох л юм гэх маягаар доог хийх бол залуу би чамааас ямар ч хариу нэхэхгүй, секс ч хэрэггүй зөвхөн хайр л хүсэж байгаагаа илтгэн энгийн сайхан болзоонд урьдаг.. хүүхэн болзоог алдах юм байх биш гэсэн өнгөөр хүлээж авна.. болзоон дээр Tomek түүнийг хэзээнээс харсан болон өөрт нь ирдэг байсан захиануудыг дундаас нь авдаг байснаа хүлээж эргүүлж өгдөг.. энэ захианууд Magda-ын экс найз залуугаас ирсэн байх ба хүүхэн бараг тоох ч үгүй.. 

Magda хайр гэдэг оршдоггүй, эр эмийн харилцаа секс дээр л тогтдог ухааны лут лекц уншина, эндээс хүүхнийг ямар хүн болохыг барагалж харж болдог.. орой болж тэд Magda-ын байранд ирнэ, Tomek дурангаар хардаг байсан байрандаа одоо өөрөө ирээд байгаа нь итгэмээргүй мэт.. Magda усанд орохоор явах ба тэднийг Tomek-ын загалмайлсан эх Tomek-ын дурангаар бүхнийг харж байлаа.. Magda уснаас цамцнаас өөр ямар ч хувцасгүй гарч ирээд Tomek-ын өмнө суугаад гарыг нь бариад гуя хасаа илүүлэхэд бүтэн жил мөрөөдсөн бүхэн нь биелсэн оргилсон их хүсэл хийгээд амьдралдаа анх удаа эмэгтэй хүнд гар хүрч үзэж байгаа зандан залуу дорхоноо дур тавьчихна.. Magda нөгөө хайр чинь ингээл болоо юу гэхэд гомдож, үхтлээ ичсэн Tomek гэр рүүгээ чавхдчихна.. харин хүүхэн буруу юм хийснээ ухааран гэмшиж эхлэх бөгөөд том цаасан дээр намайг уучлаарай, эргээд ирээрэй гэж бичээд цонхон дээр барьж зогсох үед Tomek угаалгын өрөөндөө судсаа ханаж байв.. эмнэлэгийн машин ирээд явахад хүүхэн айж Tomek-ынх руу очиж загалмайлсан эхтэй уулзах ба хөгшин түүнийг янзгүй угтаж, залуу үхээгүй хэд хоног эмнэлэгт хэвтэх болсон гэнэ.. дараагийн хэдэн өдөр Magda өөрийн болчимгүй үйлдэлдээ гэмшиж, хөөрхий залууг өрөвдөн байн байн цонхоор харж бас утсаа чагнана, гэвч Tomek-ээс огт сураггүй.. нэгэн үдэш Tomek-ын өрөөнд хоёр хүн байгааг хүүхэн хараад тун их баярлан шууд явж очих ба Tomek ирчихсэн, гар нь боолттой унтаж байна.. загалмайлсан эх Magda-г залуу руу ойртуулахыг хүсэхгүй, харин хүүхэн бүтэн жил өөрийг нь нууцаар харсан ширээнд сууж дурангаар өөрийнхөө байрыг дурандаж байгаагаар кино маань төгсдөг.. 

их найруулагч Krzysztof Kieślowski 1988 онд Польшийн телевизид зориулан тус бүр нэг цаг үргэлжлэх арван богино хэмжээний кино бүтээсэн бөгөөд үүнийг нь Dekalog буюу арван хууль гэдэг.. библийн арван сургаальт үгсээс санаа аван бүтээсэн анги бүр нь өөр өгүүлэмжтэй тус бүтээлийг заавал үзэх киноны жагсаалтад багтаадаг ба бүх цаг үеийн хамгийн шилдэг мянган киноны 169-р байрт жагсдаг.. Krzysztof Kieślowski тус арван бүтээлдээ өөрийн алтан хамтрагчид болох хөгжмийн зохиолч Zbigniew Preisner болон зураглаач Witold Adamek нартай хамтран ажилласан ба эл хослол Krzysztof Kieślowski-ын олон кинонд хамтарсанаас гадна кино урлагийн түүхэнд тохиосон аугаа хослолуудын нэг гэгддэг.. өгүүлсэн кино маань дээр дурдсан арван богино хэмжээний киноны зургаа дахь хэсэг нь бөгөөд эдгээр арван богино хэмжээний бүтээлүүдээс тав болон зургаа дахийг нь л жаахан өргөтгөж бүрэн хэмжээний кино болгосон байдаг.. хайр ямар ч байж болно, хайр л ганцаардлаас аврагч юм гэдгийг бид энэхүү киноноос үзнэ.. сонирхуулахад, их найруулагч Krzysztof Kieślowski багадаа бие муутай байсан учир өдөржин гэртээ ном уншдаг байсан нь хүний сэтгэлийг онцгой дэлгэцнээ дүрсжүүлэхэд нь нөлөөлсөн болов уу..

Comments

Post a Comment